Flere av Kronstadpostens lesere forstår ikke hvorfor de ikke kan benytte seg av selvbetjeningskassene til Biltema. Foto: Therese K. Munkvold

Her er årsaken til at selvbetjenings­kassene ikke er i bruk

Flere av Kronstadpostens lesere har tatt kontakt med spørsmål om hvorfor Biltema ikke tar hurtigkassene sine i bruk, spesielt når det er mange kunder inne i butikken og flere i betalingskø. KP valgte derfor å undersøke saken.


Pressekontakt hos Biltema sentralt, Laila Solberg, ønsket ikke å kommentere saken i avisen, men svarte følgende på et generelt grunnlag: 

– Selvbetjeningskassene åpnes ved behov, men i måneder som nå, lavsesong, så kjører vi bemannede kasser. Når trykket tar seg opp igjen opp mot våren, så åpnes selvbetjeningskassene igjen etter behov. Tiltak ift behov avgjøres lokalt.

Hun henviste så til varehussjef i Alta, Lene-Cecilie W. Jansen.

Må være betjent

Ved Biltema i Alta, svarte varehussjefen følgende første gang KP tok kontakt: – Vi har ingenting vi kan si i denne saken annet enn at vi følger biltemas retningslinjer.

Noen dager senere, etter litt korrespondanse frem og tilbake, fikk KP et mer konkret svar:

– Selvskanningskassene våre er i bruk ved behov innad i høysesong, april-september. Vi må ha en ansatt stående i området da disse skal brukes så de står ikke åpen hele tiden. 

Varehussjef i Alta, Lene-Cecilie Wirkola Jansen. Foto: Julie Fredriksen

 

Debatt

Les mer om:

Biltema