Butikkleder Knut Vidar og Bjørn Sverre hjelper deg om du planlegger nytt kjøkken. Hos Montér kan du til og med få ditt nye kjøkken ferdig levert og montert.

Montér Østlyngen: –⁠ Når resultatet teller

Montér Østlyngen vært en forhandler å stole på i Alta. Gjengen i Bukta har et klart mål, nemlig å være et komplett byggevarehus og yte suveren kundeservice.


Med stor bredde i alt fra byggevarer til maling, kan de også levere både hus, hytte, garasje, kjøkken, garderobe. Alt fra deres velkjente varehus i Buktaveien 16.

– Planen er at når kundene kommer inn døren hos oss, så kan de få alt de trenger, sier daglig leder Kristian Østlyngen før butikkleder Knut Vidar Alseth føyer på;

– Vi skal tilby totalpakken. Kundene kan komme inn til oss uten noe, og gå ut igjen med et hus fra Norgeshus, garasje, hytte, utebod eller hva det enn skulle være.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Fra venstre, Willy, Kristian, Bjørn Sverre, Kenneth, Kjetil, Glenn, Terje, Morten og Knut Vidar.

– Effektivt og enkelt

De siste årene har de brukt mye tid på å modernisere seg med å oppgradere til en fullverdig butikk med alt kundene trenger. I 2023 bygde de om butikken for å også inkludere en kjøkken- og garderobeavdeling. Disse avdelingene var tidligere i etasjen over.

– Vi ønsket å få alt på samme plan. Hvis vi har en kjøkkenkunde innom kan vi nå gå rett videre til å se på gulv og veggplater. Det skal være effektivt og enklest mulig for både oss og kunden, forklarer Kristian.

Alseth forteller at mange kunder er flinke til å se helheten i produkt- ene de kjøper. Kjøkkenet eller garderoben må nemlig passe sammen med resten av huset.

– Nå kan vi enkelt teste farger og se hva som passer sammen. At fargene passer sammen i huset er folk veldig opptatt av.

– Hva sier kundene om endringene? 
– Vi har bare fått positive tilbakemeldinger. De fleste er veldig fornøyde med hvordan det har blitt. Det er mange som ikke har sett at vi har hatt kjøkken før nå, så den delen av oss har blitt mye synligere, svarer Østlyngen.

Butikklederen på sin side erfarer at kundene setter pris på å få alt på ett sted, slik at de slipper å besøke mange aktører i jakten på ferdigstillelse av sitt prosjekt.

– Det er lettvint å slippe å dra masse forskjellige steder for å få alt man trenger, nikker Alseth.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Hva med nytt AUBO-kjøkken?

Eller innredning fra AUBO til ditt vaskerom eller bad?

Strekker seg langt

Den ærekjære bedriften har totalt 15 ansatte, som alle sammen har ett mål for øyet, nemlig å gjøre kundene fornøyde. Derfor strekker de seg langt for å tilfredsstille behovene.

– Vi kan levere varene lokalt, langt unna, direkte på byggeplass eller hvor enn de skulle ønske. Vi har levert varer rundt i hele Norge, der hvor kundene våre er. Vi har faktisk levert varer oppe på fjellet med helikopter, så det er ingen steder vi ikke klarer å levere varene, nikker duoen.

– Vi har blant annet flere entreprenører som bruker oss. Vi kan komme direkte til byggeplassen, uansett om det er i Båtsfjord eller i Harstad.

Men kundene kan også selv komme og hente varene de ønsker, og da får de like god service.

– Om vinteren kan kundene kjøre inn i vårt varme lagerbygg og laste på varene der, sier Østlyngen.

Artikkelen fortsetter under bildet.

JKE-kjøkken.

Alltid gode ordninger

Alseth og Østlyngen er klar over at det også kan være vanskelig å vite nøyaktig hva man vil ha, og hva som passer hjemme hos seg selv.

– Vi har flere ganger vært hjemme hos kundene og gjort befaringer for å komme med anbefalinger om hva som passer dem. Vi tilbyr slike tjenester også. De kan også komme med et bilde til oss og si at de vil ha det akkurat sånn, så fikser vi det, smiler Østlyngen.

Og når produktene er valgt og papirene signert kan gjengen også hjelpe på veien videre. De har gode avtaler med snekkere om montering.

– Både kjøkken og garderobe kan leveres rett hjem, og settes opp hvis kunden ønsker det. Vi har i tillegg gode ordninger når det kommer til kredittkjøp, og det er veldig høvelig for kundene, sier Alseth.

En ting er hvert fall sikkert hos bedriften, og det er at de har god erfaring med kundeservice.

– Det er klart at det har vært endringer med tiden. Vi har alltid hatt fokus på å fornye oss og bruke ny teknologi og systemer. Skal man henge med så må man være fremoverlent, avslutter Kristian Østlyngen og Knut Vidar Alseth.

78 45 62 00 • [email protected]