Håvard Mannsverk og Marita Alsèn.
Fagmøbler med oppfrisket utstilling:

Fagmøbler med oppfrisket utstilling: –⁠ Flere kunder tar av seg skoene før de går inn

Fagmøbler flyttet i september 2021 inn i sine nye lokaler i Nordre Ringvei på sentrum. Siden da har Fagmøbler-gjengen stått på for å få alt på plass, og kan nå si seg storfornøyd med hvordan butikken ble seende ut.


Kjersti Kristoffersen, Håvard Mannsverk,  Ted Johannessen og Marita Alsèn.

– Vi må bare først si at vi er veldig fornøyd med plasseringen vi har fått her på sentrum. Man parkerer gratis rett på utsiden.

I tillegg synes vi det er fint å være så tilgjengelig her, rett ved E6, sier en stolt Håvard Mannsverk, daglig leder i butikken.

– Skikkelig artig

Da Fagmøbler skulle flytte butikken fikk de noen til å skissere hvordan det skulle se ut. Men etter å ha bodd seg litt inn så de at det var et potensiale til å få det enda bedre.

– Vi har nylig pusset opp lokalene våre, igjen. Vi har malt om flere vegger og flyttet på mange av møblene våre. Nå føler vi at alt er på plass slik vi ønsker å ha det her. Hele butikken er delt inn etter ulike stiler, og nå har alle avdelingene blitt helt ferdige.

– Jeg synes det er skikkelig artig å ommøblere litt i butikken, og så synes jeg butikken virker helt ny igjen. Mange av varene kommer mye bedre frem når vi setter de på andre steder. Det ble rett og slett sykt bra, sier han.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Kjersti Kristoffersen.

Kunde kjøpte hele utstillingen

Fagmøbler-kjeden har i noen år hatt sin egen merkevare som heter Nobel, og har nå oppgradert utstillingen for å henge med i trender som stadig endrer seg.

– Denne utstillingen er det Fagmøbler-kjeden som har vært med på å designe, så her har vi fulgt deres konsept. Nobel-serien er veldig populær, spesielt bordene, og det var faktisk en kunde på Fagmøbler i Bergen som kjøpte hele utstillingen. Den er veldig elegant, og det er også flere kunder som har tatt av seg skoene før de går inn dit og ser, flirer han.

Viktig med miljø

Hos Fagmøbler er de bevisst på at de ulike avdelingene har et fint miljø, med dekor og farger som gjør at det blir lettere for kunden å se sammenhenger.

– Før i tiden var møbelbutikkene satt opp slik at man med en gang så at man var i spisebordavdelingen ved at det sto flere bord etter hverandre. Nå er det blitt et mye større fokus på at man skal ha miljø i de ulike avdelingene. Det gjør det også lettere for kunden å se alt i en større sammenheng.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Nobel-utstilling.

– Vi har delt opp butikken i ulike soner, som for eksempel nordisk, klassisk, moderne og rustikk stil. At man deler opp butikken på den måten gjør det mye lettere for en kunde å finne sin stil, på en og samme plass, sier Håvard før Marita skyter inn; – Folk har lyst til å se ferdige løsninger som inspirasjon, rett og slett.

Marita Alsén og Kjersti Kristoffersen har ansvaret for å sette sammen stil og pynter opp de ulike utstillingene.

– Jeg synes det er en viktig jobb, og det hjelper kundene mye å se et ferdig konsept. Kunden får se en sofa, men også hvilke puter, gardiner, pynt og stuebord som passer til sofaen, i tillegg. Vi er litt pirkete og bruker nok litt for lang tid på å style utstillingene, flirer hun.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Håvard Mannsverk  og Ted Johannessen.

Lyse farger er populært

På spørsmål om altaværingene er bevisste på sin egen stil eller om det er mange som søker hjelp hos Fagmøbler har Marita et helt konkret svar.

– Det er selvfølgelig noen som ønsker hjelp, men jeg tror de fleste er ganske bevisst på hvordan de vil ha det. Akkurat nå er det veldig populært å ha lyse farger hjemme. Det vil si lyst treverk, spilemøbler og beige eller hvit sofa. Mørkt treverk er også trendy nå, særlig mørkebrunt. Jordfarger er veldig i vinden for tiden, sier hun.

Håvard går videre til den delen av butikken hvor de mer rustikke møblene er plassert.

– Her har vi beholdt gulvet til den eldste delen av bygget. Det var et bilverksted her før, og vi valgte å beholde gulvet her og plassere den rustikke avdelingen her for at det skal passe sammen. Det er noe vi er veldig fornøyd med og vi synes selv det ble veldig tøft.

– Alt i alt er vi veldig fornøyd med resultatet, og det gleder meg å vise kundene rundt om i den fantastiske butikken vår, sier han avslutningsvis.

Linea-stilen er populær nå.