Daglig leder i Nordlysbadet Alta, Kjersti Syvertsen, her sammen med Mads Hansen. Foto: Privat

Fikk drahjelp av kjent fjes før reåpning av badelandet: –⁠ Flere har tatt utfordringen hans i sklia

Mandag denne uken kunne Nordlysbadet endelig åpne dørene for publikum igjen, etter over én måned lang flisrenoveringsprosess.


Denne gangen var det flisene i aktivitetsbassenget som hadde løsnet

– Alt har gått etter planen, men prosessen tar den tiden den trenger. Først må vannet tappes ut, deretter renses, og så kan arbeidet med flisene utføres. Når det er gjort, tar det like lang tid å fylle opp bassenget igjen, få temperaturen på plass, og sikre riktig balanse av klor og pH.

I tillegg holder også Bravida på å skifte alle lyskilder om til LED. 

– Det er et nytt EU-direktiv som krever overgang til LED innen en viss tid, så vi bestemte oss for å gjøre det samtidig som flisene ble reparert. Denne jobben har tatt litt ekstra tid, men de rakk å bli ferdige i publikumsområdene til åpningsdagen, men er enda ikke helt ferdig.

LED-lysene gir også mulighet til å skifte farger under vann, noe som blir en flott effekt. Kjersti kaller det for RGB-lys som står for fargene; rød, grønn og blå. 

Kjersti kan endelig ønske gjester velkommen til badelandet igjen. Foto: Julie Fredriksen

Dukket opp med kjent fjes på TikTok

For tiden har Nordlysbadet også etablert seg på TikTok, hvor de aktivt har markedsført for åpningen. Forrige helg ble Kjersti selv sett i en video sammen med den kjente programlederen Mads Hansen. 

På spørsmål på hva som var bakgrunnen for videoen, humrer Syvertsen før hun forklarer: 

– Jeg, vår markedsansvarlige Therese Suhr, og en kollega var med på en samling i regi av nettverket Badelandet – en interesseforening som samler badeanlegg fra hele Skandinavia. Forrige helg var vi i København på en samling for ledere og ansatte med fokus på markedsføring, konseptutvikling og sosiale medier. Mads Hansen, som har utdanning innen dette feltet, holdt et innlegg om å gjøre seg interessant og trekke publikum inn gjennom innlegg – blant annet ved å bruke utfordringer og oppfordringer.

Hansen fortalte Kjersti etter foredraget sitt at influensere ofte selger bursdagshilsener til privatpersoner, noe han selv mente han ikke ville tatt betalt for.

– Da tenkte jeg: Ok, da tar jeg deg på ordet. Bli med! Så lagde vi den TikTok-videoen. Vi hadde nettopp snakket om NM i vannsklie, som Badelandet arrangerer, og han spurte om vi hadde sklie og tidtaker. Da bestemte han at det skulle bli temaet for videoen. 

Hun påpeker at konkurransen ikke handler om å sette den raskeste tiden, men om å få folk til å delta og ha det gøy.

– Konkurransen har vært en suksess, og mange har meldt seg på for å prøve seg i vannsklien. For barna er det en premie på lur – en slurp – og det har skapt stort engasjement, avslutter hun.

Til tross for at badelandet har vært stengt, har de ansatte fått dra nytte av sine kreative sider. Her har de malt og satt opp en klatrevegg for de aller minste gjestene. Foto: Julie FredriksenVeggen ved vannsklia. Foto: Julie Fredriksen

 

 

 

Debatt