Hotellmilliardær og investor Petter Stordalen har startet et nytt tech-selskap med navnet «Smør». Det melder både Finansavisen og KOM24 mandag.
Der har han funnet plass til altaværing Alexander Solbakken som blir byråleder i det ferske selskapet. Han kommer fra stillingen som teknologirådgiver og AI-ekspert i kommunikasjonsbyrået Try. Der har han jobbet med kunder som DNB, Norsk Tipping og Telia, ifølge KOM24. – Ambisjonen vår er å samle de flinkeste folka gjennom utviklingen av selvstendige, partnereide byråer som skal bli best i sin nisje. Fremfor å samle alt i ett byrå, tror vi mer på frittstående byråer med komplementerende ferdigheter, sier Stordalen i en pressemelding. Hotellkongen startet reklamebyrået «Smeh» i fjor. Dette er en videreføring av den satsingen. – Fjorårets oppstart med reklamebyrået Smeh gikk over all forventning, og da er det naturlig for oss å satse videre i bransjen, sier Stordalen. I tillegg blir Jonathan Averstedt og Cedric Jud en del av selskapet. De kommer i likhet med Solbakken også fra Try.Alexander Solbakken (til venstre) sammen med hans nye kollegaer i Smør, Jonathan Averstedt, Cedric Jud og Petter Stordalen. Foto: Smør
Alexander fra Alta starter selskap sammen med Petter Stordalen
Altaværing Alexander Solbakken blir byråleder i Petter Stordalens ferskeste satsing.