Senterledelsen ved Amfi Alta gleder seg over signeringen av Rituals. Fra venstre: Driftssjef Ove Thomassen, markedskoordinator Yvonne Wirkola, senterleder Vera Irene Henriksen og eiendomssjef Frode Wilhelmsen.

Ny butikk på Amfi Alta: –⁠ En signering i verdensklasse

Onsdag morgen annonserte Amfi Alta at de har signert kontrakt med Rituals om åpning av ny butikk på kjøpesenteret.


– Det er en glede for oss å slippe nyheten om at Rituals nå har signert kontrakt, og vil etablere seg på AMFI Alta i løpet av mai 2024, skriver Amfi Alta på deres Facebook-sider. 

Senterleder ved Amfi, Vera Irene Henriksen, forteller til Kronstadposten at kjeden, som fokuserer på hudpleie, velvære og duft, skal ta over lokalene til Magasin Nord, i første etasje overfor Apotek 1.

– Magasin Nord vil da flytte opp i andre etasje, i lokalene hvor det i dag er lekerom, mens lekerommet vil flyttes til lokalene hvor The Body Shop tidligere holdt til - i andre etasje, rett ved Sushi-Point, sier Henriksen.  

– Signering i verdensklasse

Henriksen forteller at de lenge har ønsket seg Rituals til Amfi, og at de nøye har tenkt igjennom hvordan kjeden vil bidra til kjøpesenteret. 

– Vi satte oss mål om å få to kjeder inn: Change og Rituals, og vi er veldig fornøyde med at vi nå har fått begge til å etablere seg hos oss, sier Henriksen, som sier de har vektlagt helheten i senterets utvalg av butikker. 

– Sammen med Change, tror vi at Rituals vil bidra til å gi oss en passende «mix» av butikker. Vi ønsker ikke en overvekt av én type butikker, sier Henriksen.  

Eiendomssjef Frode Wilhelmsen legger til at signeringen av Rituals er en stor nyhet for senteret: 

– Dette er en signering i verdensklasse, sier Wilhelmsen. 

– Responsen lover godt

Senterleder Henriksen tror også at Rituals vil falle altaværinger i smak:

– Vi har troen på konseptet deres. Det er populært, ikke bare nasjonalt, men internasjonalt. Vi tror det vil løfte hele området, og at våre kunder liker Rituals, sier Henriksen.   

Og en drøy time etter at Amfi gikk ut med nyheten på deres Facebook-sider, og samtidig lanserte en konkurranse hvor de som kommenterer kan vinne en adventskalender fra Rituals, har posten fått over 1.900 kommentarer. Enda et par timer senere er tallet 3.000. 

– Om vi tar denne responsen som en mini-markedsundersøkelse, så lover det godt! sier Henriksen. 

Debatt