Jørn Ove Arnesen, her på jobb som mekaniker for Scania i Alta, har etablert et nytt selskap. Foto: Krister Sandaker Tårn

Jørn Ove satser med eget selskap: –⁠ Jeg har studert markedet og håper jeg har rett

Slutter som mekaniker i Scania ved nyttår for å gå «all inn» på egen bedrift.


Jørn Ove Arnesen har etablert aksjeselskapet Bil & Last Teknikk AS, kommer det frem i en kunngjøring hos Brønnøysundregistrene.

Selskapet har som formål å drive med salg av bilutstyr og montering og reparasjon av biler, lastebiler og maskiner.

Faren Tom Allan Arnesen går inn som styremedlem i bedriften, mens Jørn Ove er styreleder. Tom Allan driver entreprenørbedriften Arnesen Multiservice AS.

Tom Allan Arnesen er med på laget som styremedlem, men det er sønnen Jørn Ove som skal styre Bil & Last Teknikk AS.Ser behovet i Alta

Jørn Ove jobber som mekaniker hos Scania, hvor han har vært de siste ti årene. Men fra nyåret satser han for seg selv.

– Jeg har min siste dag hos Scania 1. januar. Så da starter vi opp for fullt og alt skal være klart til da, sier han til Kronstadposten.

Han forteller at jobben blir mye av det samme som han har gjort på Scania, men at han alltid har hatt en drøm om drive sitt eget selskap.

– Det var litt tilfeldig at det skjedde akkurat nå. Jeg har tenkt på dette veldig lenge, og nå passet det bra å satse. Jeg opparbeidet meg mye kunnskap i Scania, som jeg vil ha god nytte av i mitt eget selskap.

– Er det et hull i markedet for dette i Alta?
– Ja, ellers hadde jeg ikke turt. Det er et behov for dette i byen. Jeg har studert markedet og håper at jeg har rett, svarer han med et glimt i øyet.

Blir egen sjef

Arnesen ser frem til å bli sin egen sjef etter ti år som «vanlig ansatt».

– Det blir spennende. Nå må jeg gjøre all jobben selv. Det blir alt fra å ta imot kunder til levering. Det blir en helt annen hverdag og enda mer ansvar. Jeg ser veldig frem til dette og tror det blir utrolig artig.

Selskapet ble formelt stiftet 10. september, men er først foretaksregistret hos Brønnøysundregistrene onsdag denne uken. Aksjekapitalen er på 30.000 kroner.

 

Debatt