Foto: Julie Fredriksen

Shell får nytt navn og utseende

Bensinstasjonene til Shell skifter navn til St1 og får dermed også ny profil.


St1 kjøpte tilbake i 2015 en stor del av Shells forretningsvirksomhet i Norge og siden da har St1 eid og drevet de om lag 300 norske Shellstasjoner her til lands, under en merkevarelisens med Shell. Nå tar selskapet et skritt videre og vil derfor drive videre under eget merkevarenavn.

Mot slutten av en overgangsperiode på et par år vil Shellstasjoner både i Norge, Sverige og Finland bli omprofilert til St1-stasjoner.  

– Shell har vært en god samarbeidspartner i mange år, og mange av oss jobbet i sin tid i Shell før oppkjøpet i 2015. Imidlertid mener vi nå tiden er inne for å videreutvikle vår egen merkevare i energiomstillingen vi går inn i. Det er en utfordrende markedssituasjon vi står i, og vi tror at vår egen merkevare gjør oss mer robust ved at vi fokuserer på egen strategi og én merkevare, sier markedsdirektør Erlend Føleide i en pressemelding.

 

 

Debatt