Med dette partnerskapet vil Mercedes-Benz være den første bilprodusenten som bygger sin egen navigasjonsopplevelse basert på nye bildata og navigasjonsfunksjoner fra Google Maps Platform.
– Dette vil gi Mercedes-Benz tilgang til Googles ledende geospatiale tilbud, inkludert detaljert informasjon om steder, sanntids- og prediktiv trafikkinformasjon og mye mer. Ved å bygge inn disse funksjonene i det kommende operativsystemet til Mercedes-Benz (MB.OS), vil kundene kunne nyte en overlegen navigasjonsopplevelse, takket være enkel brukervennlighet og enestående grafikk på bilens høyoppløselige skjerm, opplyser Mercedes-Benz Norge i en pressemelding.Mercedes-Benz og Google slår seg sammen for å skape neste generasjons navigasjonsopplevelse. Pressefoto.
Mercedes-Benz og Google slår seg sammen: –⁠ En utrolig spennende fremtid
Mercedes-Benz og Google kunngjorde denne uken et langsiktig strategisk partnerskap for å skape neste generasjons digitale luksusbilopplevelse.