De ansatte på Det Lille Kjøkken er meget fornøyde med samarbeidet med leveringstjenesten Foodora. Foto: Martine Arnesen

Denne gjengen er kjempefornøyd med Foodora: –⁠ Genialt, om jeg skal være helt ærlig

Det Lille Kjøkken startet fredag forrige uke et samarbeid med leveringstjenesten Foodora, som startet opp i Alta i september. Sjefen selv, Habib, er veldig fornøyd med tjenesten.


Daglig leder på gatekjøkkenet på Elvebakken, Habibollah Qaderi, ser på dette som en ny start for restauranten.

– Vi begynte med Foodora på fredag, og vi er veldig fornøyde. For oss er Foodora en veldig bra løsning. Vi har veldig mye å gjøre rundt middagstider og i helgene. Dette blir en helt ny start for oss, sier Habibollah, kanskje best kjent under navnet «Habib».

Sjefen innrømmer også at de blir å bruke Wolt, straks de er tilbake.

Habib synes Foodora er en fin løsning for spisestedene. Foto: Martine Arnesen

Tiden strekker ikke til

Det Lille Kjøkken har hatt eget matbud i mange år. Farhad Tarakhel, som har vært deres faste bud de siste fire av årene, har sett fram til å få Foodora med på laget.

– Jeg har jobbet her i fire år, og kjørt budbilen siden jeg startet her. Det blir nok en liten avlastning for meg nå, det gjør det. Når dagene er veldig travle så er det litt slitsomt å kjøre rundt i budbilen når man egentlig ikke har tid til det, sier Farhad.

Habib flirer litt å mener at Farhad stresser for mye, før han forteller videre:

 – Rundt middagstidene er vi nødt til å si til kundene på telefonen at vi ikke har tid å kjøre maten til dem. Tiden strekker ikke til. Vi gjør så godt vi kan med å ha den varmeste og godeste maten, endelig kan folk få levert mat når de vil, og ikke bare når det passer for oss.

– Vi har veldig mange bedriftskunder som aller helst ønsker maten levert i middagstiden på arbeidsplassen, noe som er forståelig. Da er det supert at man nå kan bestille dette igjennom Foodora, legger Habib til.

Slutter ikke med eget bud

Han forklarer hvordan systemet fungerer: – Det er et enkelt system. Man trenger ikke ringe oss om man skal ha det levert med Foodora. Man bestiller enkelt via deres app eller ringer dem. Så trykker vi på iPaden vår at maten er klar, da er de her å henter maten og bringer den til kunden. Genialt, om jeg skal være helt ærlig, uttrykker Habib glad.

Artikkelen fortsetter under bildet.

Farhad Tarakhel (t.v) og Habibollah Qaderi (t.h) sammen med stamkunden Willy Åsheim. Her er Åsheim med sin mor. Foto: Martine Arnesen
Stamkunden Willy Åsheim synes det er bra at man kan bruke Foodora for å bestille mat fra spiseplassen.

– Det Lille Kjøkken her på Elvebakken er en av de mest populære gatekjøkkenene vi har her i Alta. Jeg jobber sørpå, men hver gang jeg er hjemme stikker jeg alltid turen innom. Denne gangen med min mor. Det at man gjennom Foodora kan bestille og få maten levert synes jeg er positivt og brukbart. 

Men selv om Foodora nå mest sannsynlig vil ta seg av de fleste utkjøringene, opplyser Habibollah at de ikke blir å slutte med sitt eget bud:

– Vi blir nok ikke å slutte med å kjøre egen bil. Vi kjører selv de gangene vi kan, og de gangene det blir bestilt direkte. Det er litt reklame å kjøre rundt med egne biler, og selvfølgelig kjører vi når muligheten selv byr seg, avslutter han.

Habib sammen med Farhad Tarakhel, Det Lille Kjøkken sitt faste bud. Foto: Martine Arnesen

 

Debatt