På ett døgn har annonsen om en tomannsbolig i Hjemmeluft fått dobbelt så mange klikk som normalt på Finn.no.
Årsaken er en gul Honda Monkey-motorsykkel. For på flere av bildene fra boligen kan man skimte den gule motorsykkelen i bakgrunnen eller midt i stua.Selgerens initiativ
Det er Advanti & Partners Alta som står for annonsen. Medieprodusent hos eiendomsmegleren, Robert Baardsen, synes det er artig at stuntet har slått godt an. – Det er litt uventet å finne en motorsykkel på badet, i stua og på kjøkkenet. Det skaper engasjement og litt flere klikk. Den passer bra på bildene og stjal samtidig ikke fokuset fra boligen, sier Baardsen med et smil. Baardsen avslører at det faktisk var selgeren, som er kjørelærer, som kom opp med ideen. – Det var ikke vanskelig å bli med på tankene hans. Vi liker å tenke litt ut av boksen. Det er ikke første gang vi prøver oss på litt gøyale påfunn på annonsene våre. Det gir en god effekt om vi treffer riktig, sier han og legger til: – Men man kan ikke gjøre det på alle annonsene. Det er viktig å ha en fin balanse mellom å være profesjonell og å kunne ha det gøy på jobb.
Flere påmeldinger til visning
Som nevnt er det en Honda Monkey 125cc som pryder flere av bildene i boligannonsen. Motorsykkelen var spesielt populær på 90-tallet, skal vi tro Baardsen.
– Her må vi dessverre skuffe alle motorinteresserte. Selgeren eier den ikke selv, men har fått låne den av en kollega. Interessen har allerede ført til flere påmeldinger på visninger i neste uke. Der utelukker ikke Baardsen at folk kan få et glimt av den gule kjøretøyet. – Det er ikke usannsynlig at sykkelen blir utstilt på visningen også.