Under Citykonferansen Nord 2022 ble det for første gang delt ut en Cityglød-pris i nord. På telefon fra Bodø forteller prisvinneren selv om hvordan det føles å stikke av med seieren:
– Utrolig gøy å bli nominert, og skikkelig stas å vinne. Dette er en lagseier for alle oss i Nordlysbyen Eiendom, og vi takker for nominasjon og en super City konferanse her i Bodø.
– En slik pris gir vel ekstra motivasjon til å satse videre?
– Helt klart, fastslår Haugen.
CityGlød er en pris som gis til unge og lovende talenter i eiendomsbransjen under 40 år som har vist engasjement og innovasjonsevne innen eiendomsfagene, og bidratt til verdiskapning i bransjen, skriver prisutdelerne på sin
nettside.
I nominasjonen skriver prisutdelerne følgende om Haugen:
Jonas Aalstad Haugen (36), daglig leder i Nordlysbyen Eiendom, Alta:
Jonas startet Nordlysbyens Eiendom i 2017 sammen med B. Johansen Holding AS, og har de siste årene hatt en sterk vekst og utvikling. Nå er Fredensborg Eiendom inne på eiersiden med 50 prosent, noe som betyr ytterligere vekst for selskapet.
Allerede som 18-årig rørleggerstudent var han i gang med boligprosjekter. I en periode var det bygging av hus, renovering av leiligheter, og det midt under finanskrisen. Løsningen ble å selge bilen for å kunne holde prosjektene i gang. I en alder av 24 år etablerte han kassefabrikken Isopro med Grieg Seafood som forretningspartner, en tidligere kunde av farens rørleggerbedrift. Det var starten på eventyret som gründer for Jonas.
Jonas er vokst opp med en far med egen bedrift, og ble motivert til selv å starte egen virksomhet. Han mener selv han har vært heldig med valg av partnere, folk har ønsket å samarbeide med ham, og er overbevist om at tillit er den sterkest valuta for å til utvikling og gode partnerskap.
Med et sterkt ønske om å finne en løsning for å effektivisere kommunikasjonen mellom leietakere og gårdeiere, så eiendomsappen Propely dagens lys. I 2019 startet han å bygge opp appen sammen med unge gründere, med 100 prosent kundefokus. Nå har Propely 10 ansatte og over 2000 næringsbygg som kunder.
For å lykkes liker Jonas å ligge noen skritt foran og se for seg hva kunden ønsker seg i fremtiden. Han drives av fornøyde leietakere, skape verdier, være dynamisk med leietakeren i fokus.
– Om vi bare tilbyr leietakeren en basispakke, blir vi fort utkonkurrert, sier Haugen til
nettstedet.
Nå er det krav om miljøbevissthet han er opptatt av, og han og teamet vet det snart vil være enda mer fokus på energisparing i næringseiendommer. For å få til smartere bygg, må også teknologien oppdateres, og her vil de ligge i forkant.
Les også: