– Det er helt ellevilt og utrolig artig å se den interessen som kampanjen har klart å skape. Det er skoleklasser som scanner på dagtid, privatpersoner, lag og foreninger som tar turen på ettermiddagen. Det deles og utfordres i sosiale medier, og det er heller ingen poster som utmerker seg mer enn andre. Det vil si at alle postene blir like godt besøkt, forteller daglig leder i Alta IF, Eirik Engelsen.
Han legger ikke skjul på at kampanjen har fått en enda bedre start enn det klubben hadde drømt om. – Oppslutningen viser den unisone støtten som vi har opplevd gjennom hele prosessen. Alle idrettslag har stilt seg bak prosjektet, det samme har hele Troms og Finnmark. De har pekt på at Altaparken er det viktigste anlegget som kan realiseres nå og det er vi veldig takknemlige for, sier han og fortsetter: – Folk fra både øst og vest går eller løper til postene i et tempo som vi ikke hadde forestilt oss. Det er utrolig artig og helt rått- Kampanjen har fått akkurat den oppmerksomheten som vi hadde håpet på og kakken til. Alta IF skal snart ut på frierferd til både næringslivet og privatpersoner i håp om å få den siste finansieringsbiten på plass. På spørsmål om han tror Sparebank1 Nord-Norge går inn med mer penger, dersom kampanjen bikker 15 millioner kroner, svarer han at det ikke er noe i avtalen med banken som tilsier det. – Interessen rundt kampanjen gjenspeiler som sagt en støtten og oppslutningen til prosjektet som vi allerede har opplevd å få. Nå håper vi at næringslivet ser hvorfor det er viktig for hele fylket å få realisert Altaparken og hvor viktig dette anlegget kommer til å være for veldig mange, sier Engelsen avslutningsvis. Postene er utplassert på følgende steder:- Lathari
- Kvenvik
- Saga
- Aronnes (frisbeegolfbanen)
- Hoppbakken
- Sandfallet
- Gakori